Meer elektrische auto's.
Van "Mobiliteit"
Ga naar het project

We willen meer elektrische auto's, want we willen geen auto's meer die op benzine rijden omdat ze de natuur verpesten. Voorlopig zijn de auto's te duur, dus die prijs moet dalen.
Reacties(46)
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Geplaatst door:onbekende auteur
7 jaar geleden
Ik vind het heel goed maar dan zitten we met het probleem lange afstanden. Als je op vakantie gaat naar een ander land met je auto moet je dan om de zoveel km een uur of twee wachten tot de batterij van je auto weer geladen is?
Geplaatst door:onbekende auteur
7 jaar geleden
Créer de l’électricité pollue car il nous faut des centrales nucléaires pour en produire. Les voitures électriques ne sont donc pas moins polluantes même si on essaie de le faire croire
Geplaatst door:onbekende auteur
7 jaar geleden
Leuk idee maar de prijs is op dit moment nog het minste erg, er is in België gewoon onvoldoende groene stroom voor elektrische auto's.
Er is nu zelfs onvoldoende echte groene stroom in België geproduceerd of in België geïmporteerd waardoor men in België van grijze stroom groene stroom moet maken.
Verder staan die batterijen van elektrische auto's nog verre van op punt en is de productie ervan heel milieubelastend.
Een waterstofauto misschien, mits voldoende echte groene stroom in België geproduceerd of in België geïmporteerd ?
Geplaatst door:onbekende auteur
7 jaar geleden
Des études ont prouvé que le bilan total d’émission de CO2 d’une voiture électrique est plus élevé ou du moins aussi élevé que d’une voiture à diésel/essence. La production des batteries (qui se fait dans des usines asiatiques qui ne respectent pas les normes européennes de pollution maximale) pollue énormément.
D’un point de vue écologique, il n’est pas intéressant de remplacer les voitures actuelles par des voitures étlectriques. Il faut simplement laisser sa voiture de côté et opter pour le train, le vélo, la trotinnette ou simplement ses bon petits pieds.
Quand allons-nous voir l’absurdité des êtres humains de plusieurs de dizaines de kilos se ballader dans des voitures d’une tonne et demi?
Geplaatst door:onbekende auteur
7 jaar geleden
Hallo ik ben r
Geplaatst door:onbekende auteur
7 jaar geleden
Le cœur de la voiture électrique est la batterie. Le prix de la voiture électrique est déterminé par le coût de la batterie. Pourquoi la batterie est si cher? Parce que elle exige des métaux rares. Et la grande partie de cobalt etc est extrait en Afrique où la pression du marché pousse à ignorer quelque soit bon sens ecolo, la sécurité au travail, la dignité des travailleurs. Comment on peut baisser le prix? Faire l'exploitation encore plus atroce? Pourquoi pas?
Et en fin de la vie de la batterie quoi on fait avec elle (hautement toxique)? Actuellement on recycle ~5% des batteries. Plus des voitures électriques - plus des batteries. Où on va les jeter? Dans la mer du Nord?
En fin, où on prends de l'énergie pour alimenter ce sorte des véhicules? Centrale nucléaire ou à charbon?
La vrai solution pour la mobilité personnel c'est le transport en commun, mais il faut qu'il y a le service la nuit, la fréquence plus haute, mais le véhicules plus petits (pour limiter les coûts).
Geplaatst door:onbekende auteur
7 jaar geleden
Geweldig idée !
Geplaatst door:onbekende auteur
7 jaar geleden
Nan jure ?
Geplaatst door:onbekende auteur
7 jaar geleden
Echt een slecht idee ik ga echt niet 10u wachten tot het opgeladen is hoor ik tank veel liever das rapper en dan krijg je niet zo een grote rekening van je elektriciteit wwf niet doen
Geplaatst door:onbekende auteur
7 jaar geleden
Ik vind het niet zo een goed idee want die auto's moeten superlang opladen en voor je het weet is hij weer helemaal plat sorry ik vind dit geen goed idee.
Geplaatst door
Huidige status
in overweging
Tags
Mobiliteit
