De porties vlees in schoolrestaurants verkleinen
Van "Voeding"
Ga naar het project

De portie vlees die leerlingen op school krijgen is niet aangepast aan de dagelijks aangeraden hoeveelheid betreft gezondheid en houdt geen rekening met de impact op ons milieu. Het zou mogelijk moeten zijn om deze inname van dierlijke eiwitten te verminderen en deze te vervangen door eiwitten van plantaardige oorsprong. Hiervoor is het nodig dat de richtlijnen en het aankoopbeleid van grootkeukens worden herzien.
Reacties(2)
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Geplaatst door:onbekende auteur
7 jaar geleden
Des chefs de cantine (d'entreprise) ont déjà lancé le projet et ça marche ! Philippe Renard est, je crois, un pionnier dans ce domaine.
Oui, il faut réduire la part de viande et acheter une viande de meilleure qualité : produite dans le respect de l'animal et de l'environnement.
Geplaatst door:onbekende auteur
7 jaar geleden
Tout en favorisant les maraichers locaux.
Geplaatst door
Huidige status
in overweging
Tags
Educatie
Voeding
